آنچه که شما باید در مورد علائم سرطان سینه در نوجوانان بدانید؟
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

آنچه که شما باید در مورد علائم سرطان سینه در نوجوانان بدانید؟

 

سرطان سینه در نوجوانان به طرز چشمگیری نادر است ، به طوری که بیشتر سازمان های آماری اطلاعات بیما ران در این گروه سنی را نگهداری نمی کنند.

با این وجود ، نوجوانان ممکن است نگران باشند که تغییرات پستانهای آنها در دوران بلوغ به دلیل سرطان سینه است. برای رفع این نگرانی ها ، آنها باید سینه های خود را برای این تغییرات کنترل کنند و برای آرامش خاطر با پزشک خود صحبت کنند.

نوجوانان باید بدانند که تغییرات سینه هیچ چیز ترسناکی نیست و بعید است به معنای سرطان پستان باشد

سرطان سینه در سن بلوغ

بروز سرطان سینه در دختران جوان

تغییرات دوران بلوغ می تواند برای هر جوانی ترسناک باشد. زنان جوان برای اولین بار سینه آنها رشد می کند و ممکن است به ظاهر و احساس خود عادت نکنند و این می تواند دلیل نگرانی برای سرطان سینه در نوجوانان است.

رشد سینه معمولا به صورت توده ای در زیر نوک سینه شروع می شود ، که ممکن است نگرانی های زیادی را برای نوجوانان در مورد سرطان سینه ایجاد کند. این جوانه های سینه ممکن است حساس هم باشند و باعث نگرانی فرد شوند.

والدین و پزشکان باید به نوجوانان در مورد رشد طبیعی سینه اطمینان دهند ، زیرا رشد پستان تجربه جدیدی است و می تواند ناراحت کننده باشد.

گرچه نادر است ، اما امکان ابتلا به سرطان سینه در نوجوانان وجود دارد. سرطان پستان ، مانند همه سرطان ها ، هنگامی اتفاق می افتد که سلول های طبیعی رشد و تقسیم نادرستی را آغاز کنند. با گذشت زمان ، این رشد می تواند باعث ایجاد توموری شود که به بافت سالم آسیب می رساند و ممکن است به سایر نواحی بدن گسترش یابد.

حدود ۱۲ درصد از زنان در طول زندگی خود به سرطان پستان مبتلا می شوند. با این حال ، مهمترین عامل خطر ابتلا به سرطان سینه سالمند بودن است. تغییرات ژنتیکی و سلولی با گذشت زمان می تواند احتمال رشد غیر معمول سلول ها در پستانها را افزایش دهد. بنابراین ، زنان جوان با خطر بسیار کمتری مواجه هستند.

زنان جوانی که به سرطان پستان مبتلا می شوند معمولا دارای تومورهایی تهاجمی با رشد سریعی هستند. سرطان آنها همچنین ممکن است برای گیرنده های هورمونی منفی باشد که احتمال زنده ماندن را افزایش می دهد.

علاوه بر این در سرطان سینه در نوجوانان ، دختران ممکن است قبل از اقدام به درمان بیشتر صبر کنند ، به این معنی که پیش آگهی سرطان سینه در آنها معمولا وخیم تر از زنان مسن است.





:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: